šipka nahoru

Ty nejlepší výlety v Česku.

14/03/2023

Influencer marketing I. – jak najít správného influencera

Influencer marketing se ve zkratce dá nazvat využívání vlivných osobností k propagaci služby, produktu nebo značky. Vlivnými osobnostmi jsou v tomto případě influenceři. Influencer může být kdokoliv, kdo má určitý vliv na specifické publikum. V současné době působí na své publikum především prostřednictvím sociálních sítí, na Instagramu, Facebooku, Twitteru, Youtube či Tiktoku. Klíčové však je, aby daná osoba – tedy influencer, měla relevantní počet fanoušků – followerů, a mohla tak ovlivnit nákupní chování svého publika.

Infliuencerka natáčející video

Jaký je princip influencer marketingu?

Může vám pomoci zvýšit prodeje produktu nebo služby, které influencer propaguje. Pokud je tento marketing tvořen s citem, může jít o jeden z nejefektivnějších virálních způsobů, jak ovládnout trh a získat konkurenční výhodu. Dokáže zvýšit povědomí o značce, produktu či službě, a hlavně pomáhá budovat silnou a důvěryhodnou značku. Umožňuje oslovit lidi, které byste tradiční reklamou jinak neoslovili. Oproti jiným digitálním reklamám má influencer marketing velkou výhodu – nejde zablokovat například pomocí adblocku.

Proč se tomu tak děje?

Lidé věří lidem. Tedy zákazníci věří osobnostem, které jsou populární, a snaží se tak ke svému oblíbenci co nejvíce přiblížit, někdy se s ním až ztotožnit. Spojením s influencerem získáváte okamžitý přístup k jeho specifickému publiku.

Druhy spolupráce s influencery

Placená spolupráce – Tou nejčastější je placená spolupráce. Ta může být buď jednorázová nebo dlouhodobá. Influencer je placen za to, že realizuje a propaguje reklamní dílo na svém profilu.

Barter – Nejvíce oblíbená a atraktivní spolupráce mezi firmami a influencery. Spočívá v darování nebo zapůjčení zboží či služby za účelem jejich propagace.

Ambasadorství – Jedná se o dlouhodobou spolupráci, kdy influencer produkt či službu dlouhodobě využívá a tvoří k ní obsah i propagaci. Daná osobnost – ambasador – se stává tváří značky. Značka s ambasadorem by k sobě měli mít navzájem velkou důvěru.

Product placement – Přirozené a nenápadné zakomponování produktu do příběhu ze života influencera.

Soutěž – Uskutečnění soutěže na profilu influencera o produkt či službu.

Vlastní produkt – Influencer ve spolupráci s výrobou dané značky připraví vlastní produkt, který je originálně obrandován a nese jeho jméno.

Převzetí účtu (takeover) – Převzetí firemního účtu influencerem.

Akce/událost/zážitek – Často používanou spoluprací je účast na akcích. Influencer se podívá na různé eventy nebo prožije speciální zážitky, a svou aktivitu sdílí se svými fanoušky. Tím nechává firma nahlédnout blíže do fungování značky a prohlubuje tak vztah se zákazníky.

Existuje i pár dalších způsobů, vše je o domluvě s daným člověkem a vzájemné spokojenosti. Plánujete vy nebo vaše firma oslovit influencera a navázat s ním spolupráci? Kontaktujte nás a my vám se vším poradíme!

Pokračování již brzy v druhém dílu

ikona facebook

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše