14/03/2023
Influencer marketing se ve zkratce dá nazvat využívání vlivných osobností k propagaci služby, produktu nebo značky. Vlivnými osobnostmi jsou v tomto případě influenceři. Influencer může být kdokoliv, kdo má určitý vliv na specifické publikum. V současné době působí na své publikum především prostřednictvím sociálních sítí, na Instagramu, Facebooku, Twitteru, Youtube či Tiktoku. Klíčové však je, aby daná osoba – tedy influencer, měla relevantní počet fanoušků – followerů, a mohla tak ovlivnit nákupní chování svého publika.
Může vám pomoci zvýšit prodeje produktu nebo služby, které influencer propaguje. Pokud je tento marketing tvořen s citem, může jít o jeden z nejefektivnějších virálních způsobů, jak ovládnout trh a získat konkurenční výhodu. Dokáže zvýšit povědomí o značce, produktu či službě, a hlavně pomáhá budovat silnou a důvěryhodnou značku. Umožňuje oslovit lidi, které byste tradiční reklamou jinak neoslovili. Oproti jiným digitálním reklamám má influencer marketing velkou výhodu – nejde zablokovat například pomocí adblocku.
Lidé věří lidem. Tedy zákazníci věří osobnostem, které jsou populární, a snaží se tak ke svému oblíbenci co nejvíce přiblížit, někdy se s ním až ztotožnit. Spojením s influencerem získáváte okamžitý přístup k jeho specifickému publiku.
Placená spolupráce – Tou nejčastější je placená spolupráce. Ta může být buď jednorázová nebo dlouhodobá. Influencer je placen za to, že realizuje a propaguje reklamní dílo na svém profilu.
Barter – Nejvíce oblíbená a atraktivní spolupráce mezi firmami a influencery. Spočívá v darování nebo zapůjčení zboží či služby za účelem jejich propagace.
Ambasadorství – Jedná se o dlouhodobou spolupráci, kdy influencer produkt či službu dlouhodobě využívá a tvoří k ní obsah i propagaci. Daná osobnost – ambasador – se stává tváří značky. Značka s ambasadorem by k sobě měli mít navzájem velkou důvěru.
Product placement – Přirozené a nenápadné zakomponování produktu do příběhu ze života influencera.
Soutěž – Uskutečnění soutěže na profilu influencera o produkt či službu.
Vlastní produkt – Influencer ve spolupráci s výrobou dané značky připraví vlastní produkt, který je originálně obrandován a nese jeho jméno.
Převzetí účtu (takeover) – Převzetí firemního účtu influencerem.
Akce/událost/zážitek – Často používanou spoluprací je účast na akcích. Influencer se podívá na různé eventy nebo prožije speciální zážitky, a svou aktivitu sdílí se svými fanoušky. Tím nechává firma nahlédnout blíže do fungování značky a prohlubuje tak vztah se zákazníky.
Existuje i pár dalších způsobů, vše je o domluvě s daným člověkem a vzájemné spokojenosti. Plánujete vy nebo vaše firma oslovit influencera a navázat s ním spolupráci? Kontaktujte nás a my vám se vším poradíme!
Pokračování již brzy v druhém dílu
Nejnovější příspěvky
Zobrazit vše