31/03/2023
V reklamě se objevuje spousta pojmů, které jsou anglického původu, a pro většinu z nich ani neexistuje český ekvivalent. Stejně tak to platí i pro marketingové pracovní pozice. Když budete spolupracovat s marketingovou agenturou, určitě narazíte na slovíčka, které vám toho sama o sobě moc neřeknou. Přesně proto vznikl níže uvedený slovník. Konkrétně v tomto článku se společně podívejme na názvy pracovních pozic a na činnosti s nimi spojené.
Pokud jste někdy poptávali reklamní text, copywriter byl ten člověk, který vám ho tvořil. Takový text musí splňovat spoustu kritérií, aby fungoval tak, jak byste si sami přáli. Text od copywritera by měl zákazníka přesvědčit, že službu či produkt bude lepší nakoupit od vás, nikoliv od vaší konkurence.
Takový marketingový manažer odpovídá za veškeré řízení marketingových aktivit dané společnosti či instituce. Tento člověk vám například bude připravovat a realizovat marketingové strategie nebo uvede produkt na trh cestami, které zvýší povědomí o jeho existenci.
Pracovní náplň této osoby se může lišit dle specializace třeba na B2B či B2C.
B2B – Zkratka je zkráceninou z fráze „Business to Business“, která vyjadřuje obchodní vztah mezi dvěma a více obchodníky. Česky lze přeložit jako “od obchodníka k obchodníkovi”. Nakupující zde zpravidla není koncovým zákazníkem.
B2C – “Business to Customer”. Čím je odlišný od předchozího pojmu? Zde se jedná o prodej koncovému zákazníkovi.
PPC specialista nastavuje reklamy, které se zobrazují vedle vašich výsledků při vyhledávání na vyhledávačích. Tento druh reklamy se zaměřuje na určitý cíl, buď podle produktu, lokality nebo cílové skupiny, a právě správné nastavení a zacílení kampaně je práce PPC specialisty.
Samotný pojem PPC znamená “Pay per click”. Česky tedy zkratka znamená, že v případě této reklamy platíte pouze za proklik. Jednoduše – když váš potenciální zákazník reálně navštíví vaši webovou stránku prostřednictvím zobrazené PPC reklamy.
Jeho úlohou je řídit vztah jeho zaměstnavatele se zákazníky. Pracuje na získání nových zakázek, udržuje a rozvíjí stávající obchodní vztahy.
Na rozdíl od Account managera, není Key account manager odpovědný za získávání zákazníků nových. Jeho nejdůležitějším úkolem je rozvíjet a udržovat dlouhodobé vztahy s klíčovými zákazníky.
Pokračování již brzy v druhém dílu…
Nejnovější příspěvky
Zobrazit vše