šipka nahoru

Zpět na blog

Kolik marketingových klišé snese jedna věta?

Jste dynamická firma s tradicí, která poskytuje více než řešení na míru. Vaše služba je tak trochu jiná – hlavně proto, že jste specialisté na její prodej. Jenže vám to tak trochu nefunguje. Proč? Pravděpodobně proto, že zákazníkům prodáváte jenom vyčpělé fráze.

Proč nefungují marketingová klišé? Neříkají nic konkrétního, používají je všichni a zákazníci jich mají plné zuby. V záplavě konkurence nepůsobí důvěryhodně a spíše sráží renomé značky. Lidský mozek navíc filtruje neustále opakované věci, a tak se lidi nad claimem ani nezastaví.

Nejotravnější marketingová klišé

Znějí hezky, ale nefungují. Místo abyste potenciálního zákazníka zaujali, uspíte ho nicneříkajícími frázemi. Jakým marketingovým klišé se v komunikaci vyhnout?

  • Více než… – zákazník si chce koupit to, co potřebuje. Nepotřebuje více než boty. Hlavně nechce do práce chodit bos. Namísto přechválení vašeho produktu nebo služby mu nabídněte skutečně přidanou hodnotu.
  • Tak trochu jiný… – víte, kdo byl tak trochu jiný? Forrest Gump. To ale jen proto, že měl IQ pod hranicí průměru a všude se objevil omylem. Pokud v něčem vynikáte, řekněte proč a v čem. V opačném případě tím jen schováváte nedostatek zkušeností nebo rozpočtu.
  • Jsme specialisté na… – náročný zákazník ve 21. století předpokládá, že při nákupu jedná s profesionálem. Pokud sjednává pojištění, počítá s tím, že má naproti sobě odborníka. Svoji specializaci mu raději dokažte na příkladu a ne prázdnou frází.
  • Firma s tradicí – rodinné, historické a tradiční firmy v posledních dekádách vylezly jako houby po dešti. Jenže co znamená tradice? Raději než tradicí ukažte, jak dlouho opravdu fungujete a kolik spokojených zákazníků jste obsloužili.
  • Práce je naše poslání – z dobrého pocitu se ale člověk nenají. Přiznejme si to na rovinu, naše práce nás baví, děláme ji ale za účelem zisku. Zákazník to navíc moc dobře ví. Jinak by vám místo zaplacení jenom poděkoval.

Budujte marketing, ne fráze

Jak to dělat lépe? Efektivní přístup k marketingu vyžaduje dlouhodobý přístup. Ani Řím nepostavili za den. Jednorázová akce krátkodobě zvýší čísla, v dlouhodobém měřítku ale nepřinese vůbec nic.

Kvalitní marketingová komunikace je autentická a konkrétní. Proto dobrá marketingová strategie vyžaduje podrobnou analýzu a rešerši. Není náhoda, že ti nejlepší marketéři studují celý život psychologii, sociologii a jiné příbuzné obory.

Fakta vedou k uvažování, emoce k rozhodování. Správný poměr vám ale nikdo neřekne. Nabídněte produkt s konkrétními vlastnostmi, který naleštěte trochu emocí. A věřte tomu, že do emocí zabalíte i sponky do sešívačky. Nejprve ale zákazníkovi řekněte, jak jsou velké.

Na nic si nehrajeme

V PRESSPROJEKTu víme, že nejsme reklamka s tradicí. A taky vám neprodáváme více než marketing. Víme, co umíme. A taky víme, že marketing vyžaduje čas. Proto si vážíme dlouhodobých spoluprací, ve kterých nastavíme SEO, uděláme web a napíšeme první články.

Nejdřív si uděláme jasno v společných cílech. Spolupráce začíná podrobnou analýzou. Pak se pustíme do práce. Věci stavíme postupně od analýzy klíčových slov přes web až po obsah, který si vaši zákazníci opravdu přečtou.

A nakonec – nic nelakujeme na růžovo. Nemáme kouzelnou hůlku, se kterou vyčarujeme marketing. Stojí za námi poctivá práce založená na faktech, analýzách a dobře odvedeném řemesle. Hledáte agenturu, která si to odpracuje? Napište nám. Místo frází dodáváme smysluplný obsah a konkrétní výsledky.

 

Autor článku:

Martin Dušek

01/07/2025

SDÍLEJTE ČLÁNEK

Odebírejte naše novinky: